« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
I ove godine sudjelujemo u Noći muzeja u suradnji s Gradskim muzejom Makarska pod nazivom Muzeji - vidljivi i nevidljivi. Pogledajte naše radove o kulturnoj baštini Donjeg Makarskog primorja.
Odmak od tradicionalnog pristupa poučavanju danas postaje jedan od osnovnih ciljeva u promjeni pedagoške paradigme. Ona se često temelji na uključivanju tematsko raznovrsnih i interdisciplinarnih projekata u redovnu nastavu. Oni doprinose osiguravanju aktivnog sudjelovanja učenika u procesu učenja i razvoj njegovih istraživačkih, prezentacijskih, komunikacijskih i socijalnih vještina. Projekt “Gamifying Heritage” nudi kompleksnu i zanimljivu sliku primjera implementiranja projektne nastave u predmetne kurikulume četiriju različitih predmeta kroz interdisciplinarno poučavanje i vertikalnu suradnju između triju škola različitih stručnih profila i dvije institucije koje indirektno sudjeluju u odgoju i obrazovanju. Projekt „Gamifying heritage- Igrom kroz baštinu“ se temelji na izradi iOS i Android igrice metodom treasure hunt kroz koju igrač upoznaje kulturnu baštinu Makarskog primorja. Projekt se provodi u sklopu redovne i dodatne nastave predmeta Informatike, Povijesti, Povijesti hrvatske kulturne baštine, Hrvatskog jezika, Njemačkog jezika i Engleskog jezika u Osnovnoj školi dr. Franje Tuđmana, Brela, Srednjoj strukovnoj školi, Makarska i Srednjoj školi fra Andrije Kačića Miošića, Makarska u suradnji s Gradskim muzejom Makarska. Projekt su u razdoblju od rujna 2023. do 31. kolovoza 2024. godine mentorirale profesorice Matea Maslać, Anđelina Mršo, Maja Brzica, Anita Zelić Tomaš i dr.sc. Valentina Lasić a kao rezultat ove suradnje nastala je mobilna igrica. Na slijedećoj poveznici možete je besplatno preuzeti i provjeriti svoje znanje o kulturnoj baštini grada Makarske - https://play.google.com/store/apps/details?id=com.stellarprime.gamifyingheritage. U školskoj godini 2024./2025. projekt je nastavljen te je trenutno u fazi realizacije uz nadogradnju sadržaja i prijevod na njemački jezik pod vodstvom prof. Ivone Ibrahimkadić, a obuhvaća istraživanje područja Donjeg Makarskog primorja. Učenici kroz istraživanje povijesnih lokacija od Brela do Velikog Brda stvaraju interaktivne mape s informacijama, izrađuju multimedijski sadržaj putem pripovijedanja lokalnih priča i legendi, uključujući njihovo predstavljanje kroz kreativno pisanje ili crteže. Isto uključuje interdisciplinarni pristup i korištenje suvremenih tehnologija.
Njihove radove možete pogledati u audiovizualnoj knjizi u alatu Bookcreator koja je u suradnji s Gradskim muzejom Makarska pripremljena za Noć muzeja 2025. pod naslovom Muzeji - vidljivi i nevidljivi. https://read.bookcreator.com/UGIjqf6uKdiB1-cIXNQDY6BI7NL965r1IW2NN_5L1Dk/bzd-gl-aRnOtfz6Ypsasog.
Poticanje učeničke svijesti o kulturnoj baštini kroz kreativne aktivnosti u nastavi ključan je način povezivanja učenika s njihovim identitetom, poviješću i širim kulturnim okruženjem. Kreativne aktivnosti učenike motiviraju da bolje razumiju i cijene kulturnu baštinu. Istovremeno, razvijaju vještine istraživanja, kritičkog razmišljanja i izražavanja. Isto uključuje interdisciplinarni pristup i korištenje suvremenih tehnologija. Poticaj učeničke svijesti o kulturnoj baštini kroz kreativne aktivnosti ne samo da obogaćuje njihov obrazovni proces već i doprinosi očuvanju i promicanju lokalne i nacionalne baštine. Učenici razvijaju duboko razumijevanje svoje kulture i postaju svjesni svoje uloge u očuvanju bogate baštine za buduće generacije, čime nevidljivo postaje vidljivo.