« Travanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
Velika geografska otkrića događaj su koji je promijenio svijet i poimanje svijeta. Uz obilje pozitivnih posljedica tu su i negativne koje možete pogledati u prezentacijama učenica iz 2. A.
Zanimljiva prezentacija Nike Lendić (1.j) o odjeći kroz kineske dinastije
Prezentacija o grčko-perzijskim ratovima za 1. razred opće gimnazije
U privitku se nalazi popis učenika koji su sudjelovali na školskom natjecanju iz Povijesti i onih kojih su ostvarenim bodovima pozvani na županijsko natjecanje koje će se održati 18. ožujka 2024. godine u Splitu.
Ponavljanje cjeline za 2. razred opće i jezične gimnazije - Srednji vijek
Međuškolska suradnja učenika Srednje škole fra Andrije Kačića Miošića, Makarska, Srednje strukovne škole, Makarska i Osnovne škole dr. Franje Tuđmana, Brela rezultirala je izvanrednim umjetničkim djelima koje možete pogledati u našoj virtualnoj 3D galeriji koja sudjejuje u Noći muzeja 2024. zajedno s Gradskom galerijom A. Gojak, Makarska. Klikom na svako djelo saznati ćete tko su autori crteža i digitalnih verzija.
Učenici 1. razreda (opća i jezična gimnazija) istraživali su o religiji i umjetnosti Starog istoka, svoje rezultate pretočili su u zanimljive prezentacije.
Kako su ljudi u srednjem vijeku održavali higijenu, brinuli se o svom tijelu? Koliko često su se tuširali? Kada je napravljen prvi wc papir? Sve odgovore na ova pitanja pronađite u prezentaciji Tonće M. iz 2. a (opća gimnazija)
Samostalni istraživački radovi učenika 1. htt u digitalnom alatu
Istražujemo obiteljsku prošlost metodom intervjua naših baka i djedova. Učenici 1. E razreda (HTT).
Napoleon kroz digitalni alat Animaker, izradila učenica 3. A opća gimnazija Emili Š. Bravoooo!
Primjena različitih metoda učenja i poučavanja je neizbježna ukoliko želimo aktivniji pristup i razvoj specifičnih vještina. Učenici 2. L razreda (jezična gimnazija) kroz samostalan istraživački rad i igrokaze približili su nam život i navike ljudi u srednjem vijeku.
Učenici 2. a (opća gimnazija) dobili su zadatak u skupnom radu obraditi povijest hrvatskih narodnih knezova i kraljeva kroz igru i stihove. Evo njihovi radovi!
Prezentacija o crkvenom raskolu učenice 2. A razreda (opća gimnazija).Istražite zašto i kada dolazi do crkvenog raskola u srednjem vijeku.
U srednjem vijeku nastaju prvi gradovi i trgovišta, pogledajte samostalan istraživački rad o razlikama u razvoju seoskih i gradskih gospodarstava i društava u Europi, autor je učenica 2. A opća gimnazija.
Učenica 2.a opća gimnazija napravila je zanimljiv samostalan istraživački rad o epidemijama u srednjem vijeku.
Ponovimo znanje o Prapovijesti kroz kviz u Wordwall-u! Hvala Jure!
Ove školske godine osmislili smo zanimljiv projekt za čiju realizaciju smo se prijavili na natječaj Ministarstva znanosti i obrazovanja. U suradnji sa Srednjom strukovnom školom, Makarska pod mentorstvom nastavnica Matee Maslać i Anite Zelić Tomaš te OŠ dr. Franje Tuđmana, Brela radimo na projektu izrade online igre "Lov na makarsko blago". Učenici obiju škola u prvoj fazi projekta izrađuju likovne predloške (kulturni spomenici, zanimljivosti, avatari) za digitalnu igru, te pitanja i odgovore.Pogledajte neke radove!
Nastavljamo projekt s radovima učenika 1. e razreda (HTT)
https://www.tiktok.com/@historyholics/video/7292837545556135201
Ponovimo znanje o Državama Starog istoka kroz prezentaciju učenika 1. razreda HTT.
Učenice 2. A razreda (opća gimnazija) napravile su prezentacije na temu srednjeg vijeka, pogledajte njihove radove!
Digitalni alati pružaju cijeli niz mogućnosti za razvoj kreativnosti, skupnog rada te vještina IKT, poduzetništva, samoučenja, komunikacije ...... Pogledajte Reforme prosvjetljenog aposlutista Marije Terezije iz 18. stoljeća u crtiću 3.razreda opće gimnazije.
Idemo daljeeee, obiteljska stabla učenika 1.C (ekonomisti)
Nastavljamo s izradom obiteljskih stabala, pogledajte radove učenika 1. razreda gimnazije.
Važnost poznavanja obiteljske prošlosti bitno je za svaku osobu. Tako dolazimo do spoznaja o samom sebi, svom identitetu i porijeklu. To su spone koje nas vežu s našim precima. Učenici 1. razreda (gimnazija) metodom intervjua i izradom obiteljskog stabla usvojili su znanja o prethodnim generacijama.
Učenici 3. a (opća gimnazija) obradili su lekciju Društvo u Habsburškoj monarhiji u 18. stoljeću kroz moderni izričaj, pogledajte, naučite i zabavite se s nama!
https://www.tiktok.com/@historyholics/video/7280560677343726880
Prosvjetiteljstvo je intelektualni pokret koji se razvija u Francuskoj u 18. stoljeću kao odgovor na društvenu podjelu i aposlutistički način vladanja. Provjerite svoje znanje o prosvjetiteljstvu kroz križaljku!
Krajem nastavne godine završio je 1.dio našeg međuškolskog projekta “Digitalna spomenička baština Makarskog primorja”. Kroz individualni i grupni rad učenici OŠ oca Petra Perice pod mentorstvom učiteljice Irene Čapete i SS fra Andrije kačića Miošića pod mentorstvom nastavnice V. Lasić upoznali su se sa spomeničkom baštinom Makarske te su uočili važnost očuvanja i prezentacije baštine kao nositelja nacionalnog i lokalnog identiteta.
Kao konačni proizvod izradili smo interaktivnu kartu grada s najvažnijim spomenicima gdje se
klikom na određeni broj na karti otvara link s najvažnijim podacima u digitalnom alatu. Karta je ustupljena na korištenje zahvaljujući susretljivosti Turističke zajednice grada Makarske.
Za sljedeću školsku godine planirana je izrada interaktivne karte na stranim jezicima uz
uključivanje spomeničke baštine cijelog Makarskog primorja. Cilj ovog višegodišnjeg projekta je osvješćivanje važnosti očuvanja i prezentacije spomeničke baštine uz naglašavanje važnosti istraživanja i valoriziranja lokalne prošlosti kroz vrednovanje pozitivnih i negativnih promjena različitih razdoblja te samo povezivanje s lokalnom zajednicom.
Željelo se pokazati na koji način škole mogu međusobno surađivati i poticati projektnu nastavu, suradničko i istraživačko učenje te razvijati kreativnost i pozitivan odnos prema radu i prošlosti, sve uz primjenu IKT vještina, vrednovanja i samovrednovanja.
Upoznavanje i očuvanje zavičajne materijalne i nematerijalne kulturne baštine treba biti
imperativ. Na njenu vrijednost i očuvanje je potrebno konstantno ukazivati. Diseminirali smo svoj projekt kroz loklani medij: https://makarska-danas.com/makarski-osnovci-i-srednjoskolci-zajedno-izradili-digitalnu-spomenicku-bastinu-makarskog-primorja/
A kartu možete pogledati zajedno s učeničkim prezentacijama ovdje:
https://docs.google.com/drawings/d/1IMwAL8HKolV3_PSdSR0USiP_sdsjgBuqu_tOkMcUyWY/edit?usp=sharing
Prema definicji ROB je ljudsko biće koje u potpunosti ovisi o gospodaru, robovlasniku, koji može njime raspolagati kao sa svakom stvari, onaj koji nema građanska ni temelja ljudska prava. Učenik Pave P. iz 1. razreda opće gimnazije napravio je prezentaciju o položaju robova kroz povijest počevši od starog vijeka pa sve do feudalnog društva u srednjem vijeku. Prezentacija se nalazi u prilogu.
Tko su vampiri? Pogledajte zanimljiv video učenice Lare O. iz 2. a opće gimnazije u linku: https://youtu.be/Yiaogw30Xt0
Gusari VS pirati. Znate li razliku? Prema enciklopediji: gusari (korsari) (srednjovj. lat. cursarius preko tal. corsaro), pomorski ratnici koji su napadali, plijenili i uništavali inozemno brodovlje ili drugu neprijateljsku imovinu na moru radi represalija ili ovlaštenoga sprječavanja pomorske trgovine i prometa. Gusari su djelovali na svim morima i na mnogim rijekama. Od gusara su se razlikovali pirati (lat. pirata, od grč. πεıρατής), morski razbojnici koji su neovlašteno provodili oružane zahvate i akcije prisile na moru, kao protupravna djela. I jedni i drugi djelovali su tijekom cijele povijesti pomorstva, počevši od feničkoga i grčkoga pomorstva pa sve do XIX. st.
https://enciklopedija.hr/natuknica.aspx?id=23831
Učenica 2. a razreda opće gimnazije Đana Č. napravila je zanimljivu prezentaciju o top 5 najzanimljivijih gusara, pogledajte u nastavku.
Henrik VIII. - engleski kralj i poglavar Anglikanske crkve. Učenica Lucija M. iz 2 a razreda opće gimnazije napravila je zanimljiv kviz ponavljanja provjerite svoje znanje o engleskom kralju iz 16. stoljeća.
https://wordwall.net/embed/15264a6b8afa48819c68e8cca029c63c?themeId=1&templateId=5&fontStackId=0
Učenici Iva M. i Bartul G, 1. a razreda opće gimnazije napravili su LearningApps i Kahoot kviz ponavljanja na temu Rimske građevine. Provjerite svoje znanje o Koloseumu, Forumu.....
Linkovi za pristup su:
https://learningapps.org/watch?v=pmgap39c323
https://play.kahoot.it/v2/?quizId=761da0e3-d2eb-425e-943d-f2465c34b390
Krovna mapa za ovu stranicu nije postavljena, pa nema dokumenata za prikaz.