Samovrednovanje strukovnih škola

Što je samovrjednovanje strukovnih škola?

Samovrjednovanje škola je proces sustavnog i trajnog praćenja,analiziranja i preispitivanja vlastite prakse s ciljem unapređivanja rada škole.

Samovrjednovanje u školama provode sami sudionici odgojno-obrazovnog procesa, uključujući učenike, roditelje i sve nastavno i nenastavno osoblje, dakle upravo oni koji su ujedno i najviše zainteresirani za unapređivanje rada svojih škola. Samovrjednovanje otvara mogućnost da cijela školska zajednica aktivno razmišlja i raspravlja o radu škole te gradi viziju i plan svoga razvoja.

Njime se školama pruža mogućnost da na strukturirani način analiziraju, interpretiraju i vrednuju vlastiti rad. Prikupljeni bi uvidi trebali osigurati čvrstu

podlogu svrhovitom planiranju razvoja i trajnom unapređivanje školske prakse.

Iako se u dobrim i angažiranim školama stalno raspravlja o vlastitom radu i vodi briga o učincima toga rada, školsko samovrjednovanje formalizira procese, strukturira ih i čini ih svima dostupnima.

 

  • U postupku samovrjednovanja škole odgovaraju na dva pitanja:
  • Koliko je dobra naša škola?
  • Što možemo činiti da bismo bili bolji?

 

  • Proces samovrjednovanja škola pomaže u uočavanju vlastitih prednosti,nedostataka i razvojnih mogućnosti.Njime se želi otkriti najučinkovitiji  načini podrške učenicima u njihovom procesu osobnog i akademskog razvoja.
  • Samovrjednovanje  je proces učenja o sebi.

 

  • Naša škola je  2010. bila u projektu Razvoj osiguranja kvalitete u strukovnom obrazovanju i osposobljavanju koji je financiran iz Programa Europske Unije,IPA Komponenta IV – Razvoj ljudskih potencijala, u vrijednosti od 1 639 750 EUR
  • Projekt je započeo 3.ožujka 2010.,a trajao 24 mjeseca,provodio ga je konzorcij na čelu  s WYG International LTD, u suradnji s Tribal HELM Corporation LTD,te s Agencijom za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih.
  • Glavni cilj: promicanje razvoja i modernizacija strukovnog obrazovanja i osposobljavanja u Hrvatskoj.
  • Na osnovu povratnih informacija radnih skupina,škola i vanjskih vrednovatelja dale su se  preporuke za daljnji razvoj osiguranja kvalitete u strukovnim školama

 

  • Od 2009. god  sve srednje škole dužne su provoditi samovrjednovanje u školama prema u  Zakonu o strukovnom obrazovanju točka 3, čl.11,12.
  • Struktura hrvatskoga sustava osiguranja kvalitete podijeljena je u šest glavnih prioritetnih područja:
  1. Planiranje i programiranje rada
  2. Poučavanje i podrška učenju
  3. Postignuća učenika i ishodi učenja
  4. Materijalni uvjeti i ljudski potencijali
  5. Suradnja unutar ustanove za strukovno obrazovanje – suradnja s ostalim dionicima – promicanje ustanove
  6. Upravljanje (ustanove i kvaliteta).

Samovrjednovanje škole prati i vrjednuje Povjerenstvo za kvalitetu koje imenuje tijelo upravljanja ustanove za strukovno obrazovanje. Povjerenstvo za kvalitetu ima pet članova, ravnatelj ustanove je u predsjednik Povjerenstva, a druga četiri člana su predstavnici nastavničkog vijeća, polaznika, roditelja i dionika na prijedlog osnivača.

Za operativnu provedbu procesa samovrjednovanja zadužen je školski tim za samovrjednovanje kojeg imenuje ravnatelj ustanove i koji ima tri člana iz reda nastavnika i stručnih suradnika.

 

Kao svaki novi pristup i ovaj postavlja nova očekivanja i dodatne zahtjeve pred školsku zajednicu. Jasno je da se pritom rađaju brojna pitanja o smislu i svrsi te novine. Što je to? Zašto se to uvodi? Što će nam to? Kako se to provodi?Tko to treba raditi? Tko će nam to platiti? Možemo li to nekako izbjeći?

 

Osnovni je smisao uvođenja samovrjednovanja u školski sustav omogućavanje školama da putem realistične i metodološki jasno definirane samoanalize vlastitoga rada bolje prepoznaju svoje razvojne potrebe i poduzimaju mjere za unapređivanje vlastite prakse te djelotvornije i učinkovitije ostvarivanje željenih odgojnih i obrazovnih ciljeva.

 

samovrjednovanje-prioritetna-podrucjaPreuzmi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Skip to content