Mobilnost profesorice Nikoline Maleničić na Malti

by | 10.12.2025. | Erasmus+

U studenom sam sudjelovala u Erasmus+ stručnom usavršavanju na Malti, gdje sam pohađala edukaciju „Debata u učionici kao učinkovit nastavni alat“ u organizaciji Europass Teacher Academy. Edukacija je bila usmjerena na razvijanje učinkovitih tehnika debatiranja u učionici te na primjenu debatnih metoda u različitim nastavnim situacijama, s ciljem jačanja kritičkog mišljenja, argumentiranog izlaganja i aktivnog sudjelovanja učenika.

Na početku programa imala sam priliku predstaviti našu školu, njezina Erasmus+ postignuća i projekte koje smo realizirali kroz protekle godine, što je sudionicima iz više europskih zemalja dalo uvid u naš rad, iskustva i mogućnosti buduće suradnje.

Rad na tečaju bio je izrazito dinamičan i praktično orijentiran. Sudionici su kroz radionice i simulacije:

  • učili strukturirati argumente i prepoznati logičke pogreške,
  • uvježbavali javni nastup i pravilno vođenje debatnog govora,
  • savladavali metode facilitacije u učionici,
  • razvijali sposobnosti poticanja konstruktivne rasprave među učenicima,
  • analizirali različite modele debata i njihove prednosti u nastavi,
  • promišljali načine kako motivirati tiše učenike i usmjeriti izrazito aktivne,
  • izrađivali vlastite mini-debatne module i scenarije za upotrebu u školskom okruženju.

Posebno je vrijedna bila suradnja s kolegama iz Njemačke, Italije, Poljske i Litve, s kojima sam razmjenjivala obrazovne pristupe, primjere iz prakse i ideje za daljnje unapređenje debatnih aktivnosti u nastavi. Međunarodno okruženje pomoglo je da se iste teme sagledaju iz različitih perspektiva, što dodatno obogaćuje profesionalno usavršavanje.

Osim edukacijskog dijela, imala sam priliku razgledati kulturne i povijesne znamenitosti Malte, uključujući Vallettu, Mdinu, Rabat, otoke Gozo i Comino, te poznato Popajevo selo, što je mobilnosti dalo dodatnu kulturnu dimenziju.

Sudjelovanje u ovom programu uvelike je pridonijelo mom profesionalnom razvoju te će stečene metode i nove ideje unaprijediti moj rad u učionici, posebno u području debatnih aktivnosti i poučavanja argumentiranog izražavanja.

Za detaljniji pregled mojeg iskustva, refleksija i dojmova, dostupan je zaseban pregled:

Debata u učionici – pretvorite ih u učinkovit alat za poučavanje

Skip to content